tisdag 28 maj 2013

Tribute

I helgen lagade jag för första gången någonsin en murkelsås. Murklor är för dig som inte vet en svampsort som är ohyggligt giftig. Som jag nämnt tidigare så är jag lite skeptisk till svamp då jag på plats i skogen har lite svårt att skilja på vilka svampar som är delikatesser och vilka som är direkt dödande. Murklor är både och. De ska förvällas i nytt vatten minst tre gånger för att vara på den säkra sidan, eller köpa redan förvällda i affären. Så till min sås, det blev i mitt tycke en förbaskat god sås! Så god att jag och mitt sällskap slukade i oss det mesta innan tanken om att porträttera svampsåsen slog mig. Då jag själv inte tycker om att läsa recept utan bild så tänker jag heller inte själv göra så. I stället väntar jag på nästa tillfälle och ska då komma ihåg att ta en bild på eländet, tills dess så får ni helt leva i god tro om att det var en härlig murkelsåsen. Men en hyllning till en sås som ni inte fått något recept eller bild på tyckte jag ändå att det var värt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar