söndag 6 januari 2013

God fortsättning!

Så sitter man då här dan för dan. Nu är det inte längre julen jag väntar på utan verkligheten där jag faktiskt måste gå upp hyfsat i tid en måndagmorgon och dessutom uträtta något vettigt. Det har jag överhuvudtaget inte gjort de senaste två veckorna. Jag har varit så ledig att jag inte ens orkat blogga, men det betyder ju inte att jag inte lagat och ätit mat under tiden, tvärt om faktiskt.

Nyår firade jag och Hanna tillsammans med två god vänner. Då vi inte helt kunde bestämma oss för vad vi skulle äta denna speciella kväll valde vi att laga allt vi kom på, nästan. Det blev i alla fall en 8-rättersmiddag tapas-style. Eller egentligen blev det bara en 7-rätters då vi på natten var så mätta att vi inte ens orkade tänkte på den 8:e rätten som vi i stället slukade på morgonen efter. Det bjöds på crêpes, falska sniglar (griljerade champinjoner), smördegsmuffins med grönmögelost, taccos, boeuf Bourguignon, mini burgare, sparrissoppa, marängsviss och undertiden gick vi och smaskade på en massa goda pepparrotssnittar och annat gott. Då vi började äta tidigt och portionerna var i bebisstorlek blev det ett väldigt festligt och lyckat tilltag. På bilden här kan ni se miniburgarna som  tack vare sin minimala storlek i stället blev en mängd i antal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar