fredag 7 december 2012

Vintips - Couvent des Jacobins Bourgogne

Så var det fredag igen då. Vart tar veckorna vägen? Den frågan är förvisso mer relevant och förtvivlad på måndagar, nu är det ju ändå fredag så just nu kvittar  det ju var de andra dagarna tar vägen. Jag hoppas i alla fall att ni likt mig kommer att äta och dricka gott i helgen. Själv är jag nämligen på väg till Norrköping där jag och Hanna tänkt att göra en repris från i somras, nämligen att äta god mat och strosa runt i en stad som inte är Kalmar. Mycket trevlig. Så här i all hast tänkte jag i alla fall kasta ur mig ett vintips inför helgen om du likt mig gillar rödvin vill säga. Vinet jag vill tipsa om heter Couvent des Jacobins Bourgogne och har nr 5283 på Systembolaget och kostar 119 kronor. Gott till kött eller någon mustig gryta eller soppa. Det fungerar dessutom precis lika bra att bara dricka rätt upp och ner när du tittar på På Spåret. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar