tisdag 27 november 2012

Citygross Ä-märkning



I dag har jag ätit köpta pastaknyten med karljohansvamp och tryffel, så det är inte så mycket att skryta med här i bloggen. I stället tänkte jag printa ner några rader om Citygross, denna multinationella kvalitétsbutik. Jag är väldigt nöjd över att vi har  Citygross här i Kalmar och vi brukar nära på alltid storhandla här. Citygross är överlag en väldigt trevlig butik, bra priser och stort utbud. Att dom dessutom har en köttdisk som är helt utan konkurrens gör ju inte saken sämre. Här får du alltid fräscht svenskt kött vilket överhuvudtaget inte går att jämföra med ICAs vacuumpackade och kanske ompackade kött, usch! Men, något som jag tycker är nära på ännu mer fantastiskt är deras relativt nya Ä-märkning som är en märkning för Äkta vara, det vill säga tillsatsfria produkter. Lite här och där dyker denna Ä-märkning upp bland hyllorna som då tydligt markerar vad som just är Äkta vara. Det är en bra idé. I stället för att springa runt och lusläsa innehållsförteckningar så får du en bra hint redan från början - BRA Citygross!
Bilden har jag lånat från citygross.se - och med tanke på att jag nämnt deras namn 5 ggr plus trackat ner på ICA så tror jag det är helt okej låna den utan att fråga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar